Lusheve nove različice: svež pogled na največje uspešnice The Body Shop

Lusheve nove različice: svež pogled na največje uspešnice The Body Shop


Predstavljamo Lushevo osvežitev oz. obuditev najbolj priljubljenih izdelkov za telo. Z nami se podajte na potovanje v preteklost, da si ponovno ogledate nekaj ikoničnih formul in pa stvaritev, za katere stavimo, da jih do zdaj niste poznali. Ponovno smo zbrali najbolj priljubljene formule, z njih odstranili prah in jih preoblikovali za novo dobo.


Če niste uporabljali masla za telo, ste sploh živeli v devetdesetih? To je eden od številnih ikoničnih izdelkov, zaradi katerih je The Body Shop postal fenomen. Že dolgo prej, preden je vonj po svežih, nepakiranih izdelkih zavel po glavnih ulicah in pritegnil kupce v trgovino Lush, je The Body Shop širil svoje note z inovativnimi formulacijami, kakovostnimi naravnimi sestavinami in drzno vizijo o koncu testiranja na živalih. Lushevi ustanovitelji so nekoč vodili podjetje, ki je zagotavljalo raziskave in razvoj, proizvodnjo, usposabljanje in podporo kampanjam za The Body Shop. Ustvarili so linijo izdelkov, ki pa so slavo in bogastvo potem našli drugje.


Kje se je vse začelo


Začelo se je z nekaj vzorci, ki jih je novo podjetje ustanoviteljice The Body Shopa Anite prejelo od družbe Constantine & Weir, majhnega podjetja s sedežem v Dorsetu. Ta podjetni par, triholog Mark Constantine (danes soustanovitelj in izvršni direktor Lusha) in kozmetičarka Elizabeth Bennett (rojena Weir, prav tako soustanoviteljica Lusha), je bil specializiran za zeliščne lepotne formulacije in tretmaje, od katerih se jih je veliko ''skuhalo'' v zakonskem domu Marka in Mo Constantine. Šampon s kano, ki so ga poslali Aniti, je bil morda res videti izrazito nekomercialen, vendar je Anita v njem nekaj videla. Navdušena je oddala veliko naročilo, preskočile so iskrice in rodilo se je močno partnerstvo med družbama The Body Shop in Constantine & Weir.
Številni najbolj priljubljeni izdelki The Body Shopa so nastali iz tega ustvarjalnega sodelovanja sorodnih duš. To je bilo tudi partnerstvo, ki je pomagalo oblikovati dinamično etično politiko ter pritegnilo osebje in stranke, ki so verjeli, da je kapitalizem lahko sila dobrega.


Sestavine za učinke


Soustanoviteljica družbe Lush in izumiteljica izdelkov Helen Ambrosen ima veliko dragocenih spominov na prijateljstva in izdelke, ustvarjene v tem veselem in vznemirljivem času. »Masla za telo so res postala ikonična!« se spominja. »Izumili so jih soustanovitelji Lusha in naš kolega, kozmetični znanstvenik Stan Krysztal, vendar so potem svoj dom našli drugje. Zato je prav, da se vračajo tja, kjer so se rodili.«
»Naravne sestavine v tistem času niso bile v središču pozornosti, in to je bil šele začetek njihove uporabe za odlične učinke. Moj rekord v izdelavi losjona za roke in telo s kakavovim maslom je bila ena tona v enem dnevu – vse v kuhinji Marka in Moa. Karl (Bygrave – nekoč sestavljavec izdelkov, zdaj pa soustanovitelj in direktor Lusha) je nekoč padel v 100-kilogramski sod.«
Večinoma ima mesto v Heleninem srcu še ena stara najljubša linija, ki jo je na novo izumil (in preimenoval) Lush. »Mostly Men je bila serija The Body Shopa,« se spominja. »Mark je sedel med občinstvom na predstavitvi embalaže – brez izdelka v njej! Potem je spoznal, da bi moral biti v njej izdelek, zato se je vrnil in opravili smo – hitro!«


Novi začetki


Kljub divjemu uspehu sta se The Body Shop in Constantine & Weir nazadnje razšla ter utirala drugačne poti. Mark ter njegovi stari in novi sodelavci so se nato naučili nekaj težkih poslovnih lekcij z vzponom in padcem podjetja za naročanje po pošti Cosmetics To Go, ustanovljenega leta 1988. To je bilo neverjetno ustvarjalnih in nato tudi bolečih šest let, vendar so se na koncu vendarle združili (skupaj z vrednotami, ki so jih družile v dobrem in slabem) v Lush. Lushev moto Mi verjamemo se je zapisal v popotresnem sunku: številna zavezujoča načela, ki vodijo poslovne direktorje danes, so se rodila takrat.
Leta 2006, leto pred njeno smrtjo, so Anita in drugi delničarji The Body Shop prodali L'Oréalu. To je bila poteza, ki so jo številne stranke videle kot izdajo načel, ki jih je zagovarjalo podjetje. Blagovna znamka si ni nikoli povrnila nekdanje slave in ob padcu dobička je L'Oréal leta 2017 The Body Shop prodal Naturi. A tudi sprememba lastništva nazadnje ni mogla obuditi srce in duše ter kakovosti znamke, ki so jo nekoč številni tako ljubili.


Po boleči lekciji s Cosmetics To Go so soustanovitelji Lusha, Mark in Mo Constantine, Elizabeth Bennett, Helen Ambrosen, Rowena Bird, Paul Greeves in Karl Bygrave dovolili, da kakovost sestavin govori sama zase. Konvencionalna embalaža je izginila, namesto nje so začeli vladati preprosti lončki, goli izdelki in oznake, napisane s kredo. Podjetje je postalo znano po edinstvenem delikatesnem slogu: sveže maske za obraz, postrežene na ledu, mila, narezana po naročilu kot siri, na stojnicah na tržnicah pa pisani izdelki za kopanje. Izložbe so dale prostor resnim kampanjam o socialnih in okoljskih vprašanjih ter o pravicah živali ter pritegnile istomisleče osebje in stranke. Danes posel še naprej plava proti toku: zavrača škodljive platforme družbenih medijev in industrijske trende, pionirsko ustvarja gole in samokonzervirajoče izdelke ter se še vedno bori proti testiranju na živalih.


Hvala za spomine


Ko je leta 2004 odjeknila novica, da je The Body Shop po drugi zamenjavi lastnika prešel v upravo, je vzbudila najrazličnejša čustva do soustanoviteljev Lusha. Medtem ko se je njuno delovno razmerje končalo že dolgo nazaj, sta si podjetji delili zgodovino in pogosto celo dobavitelje sestavin. Tisti, ki se še spominjajo izdelovanja krem za Anito v lopi Marka in Mo, so želeli ponovno pregledati te formule. Lusheve različice so tako svež pogled na stare prijatelje in klasiko The Body Shopa – poklon hipijevski poti, ki smo jo tlakovali pred desetletji, ko je Anita dala priložnost našim prvim formulam.


Napisala Milly Ahlquist